Pages

Friday, November 12, 2010

Tačnost 7s36B

Kada sam dobio na poklon od devojke seika, iskreno, očekivao sam veću tačnost. Navikao sam na kvarcni i ovo mi je prvi mehanički sat još od vostoka koji mi je služio kao ukras. Međutim vremenom sam uvideo da i daleko skuplji satovi imaju toleranciju +/-10s. Štaviše ukoliko imate sat koji kasni ili žuri 10 do 20 sekundi na dan to uopšte nije zabrinjavajuće. Nedavno sam na netu čitao upustvo rolex-a i tamo piše da je normana tolerancija od +/-15s a da ukoliko želite da kontrolišete tačnost vremena na njemu treba da kombinujete položaje tokom noći. Isprva mi je to bilo čudno, jer kada sam dobio sat prvih godinu dana nisam obraćao pažnju na takve detalje.  Znao sam da žuri 10 do 20 sekundi na dan i to mi je bilo sasvom prihvatljivo. Na kraju svake nedelje bih ga podešavao. Međutim pošto sam ga uzeo sa servisa (zbog kondezacije na staklu) Primetio sam da nekim danima kasni po koju sekundu. -Šteta! Baš sam se navikao na njegovo žurenje. Pre jedno mesec dana sam se setio onog Rolex-ovog uputstva i rešio da probam sa položajima. Sinhronizovao sam komp pre savakog merenja sa atomskim serverom Microsofta da bih imao tačno vreme pre svakog merenja. Na moje zaprepašćenje kada sam sat ostavljeo sa licem na gore (1) on je zurio 5-8 sekundi na dan!



 (1)

Dok ako bih ga ostavljao u položaju kao da je zidni sat (2) onda je kasnio 5-6 sekundi na dan.

(2)

Sada svakih par dana kombinujem ove položaje i već mesec dana ovaj sat sa 7s36B mehanizmom koji košta 10-20 puta manje od luksuznih švajcaraca mi pokazuje vreme sa tačnošću od +/- 10 s u odnosu na ATOMSKI časovnik! Dakle tačno vreme i to bez odvrtanja krunice za podešavanje. Nema šta sajdžije iz Vitanova su odradili odličan posao sa podešavanjem sata jer u nekom "neutralnom položaju" je sat blizu nule. Zato i volim da nosim ovaj sat jer ima "DUŠU". O ovom satu morate da se starate i pratite dok kvarcni sat ne morate da pazite on ili radi ili ne radi kada mu crkne baterija - baš dosadno.

Pozdrav svima koji pratite ovaj blog nadam se da nisam bio previše konfuzan.

No comments:

Post a Comment